Ramowy rozkład dnia
I zajęcia poranne
7.00 – 8.00 Indywidualna praca z dzieckiem, praca wyrównawcza i opiekuńcza, inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka, praca z dzieckiem zdolnym
8.00 – 8.15 Dzieci są aktywne ruchowo (zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem, integracyjne, zabawy przy muzyce)
8.15 – 8.30 Dzieci wykonują czynności porządkowe i sanitarno-higieniczne
8.30 – 9.00 Śniadanie
II realizacja podstawy programowej
10.00 – 11.15 Dzieci są aktywne ruchowo (uczestniczą w spacerach, wycieczkach, zabawach ruchowych w sali i na terenie przedszkolnym, korzystają ze sprzętu sportowo-rekreacyjnego, prowadzą obserwacje przyrodnicze i zabawy badawcze w naturalnym środowisku, podejmują prace porządkowe, ogrodnicze, biorą udział w zajęciach dodatkowych)
11.15 – 11.30 Dzieci wykonują czynności porządkowe i sanitarno-higieniczne
11.30 – 12.00 Obiad – I danie
12.00 – 12.40 Relaksacja, podczas której dzieci: słuchają bajek i opowiadań dziecięcych w interpretacji nauczyciela, słuchają nagrań płytowych i słuchowisk, słuchają muzyki relaksacyjnej, bawią się w zabawy „paluszkowe”, słowne, wykonują masażyki, uczestniczą w bajko terapii, oglądają bajki z projektora, wykonują ćwiczenia z wykorzystaniem ruchów naprzemiennych wg. P. Dennisona
12.40 – 13.15 Dzieci biorą udział w zajęciach dodatkowych oraz biorą udział w zabawach plastyczno- twórczych, rozwijają zainteresowania, zdolności i pasje.
13.15 – 13.30 Dzieci wykonują czynności porządkowe i sanitarno-higieniczne
13.30 – 14.00 Obiad – II danie
14.00 – 14.45 Dzieci bawią się w ogrodzie przedszkolnym, podejmują zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, prowadzą obserwacje przyrodnicze, integrują się podczas zabaw z dziećmi z innych grup wiekowych
14.45 – 15.00 Dzieci wykonują czynności porządkowe i sanitarno-higieniczne
III zajęcia popołudniowe
15.20 – 15.30 Dzieci wykonują czynności sanitarno – higieniczne
15.30 – 16.30 Indywidualna praca z dzieckiem, praca wyrównawcza i opiekuńcza, inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka
15.30 – 17.00 Inspirujące popołudnie, w którym dzieci podczas zabaw dowolnych (przy niewielkim udziale nauczyciela) kształcą umiejętności społeczne, zgodnie porozumiewają się z dorosłymi z dorosłymi i rówieśnikami, przestrzegają reguł obowiązujących w grupie przedszkolnej: podejmują aktywność własną – organizują zabawy indywidualne w małych grupach, podejmują zabawy tematyczne, badawcze, zabawy ruchowe i zabawy ze śpiewem, słuchają bajek czytanych przez nauczyciela lub rodzica, pantomimicznych, oglądają książki, grają w gry planszowe i stolikowe, podejmują zabawy ruchowe w sali i na terenie przedszkolnym, korzystają ze sprzętu sportowo-rekreacyjnego, podejmują czynności porządkowe w sali oraz w kącikach zainteresowań i edukacyjnych
I zajęcia poranne
Wspieranie rozwoju dziecka przez zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela.
Praca indywidualna z dziećmi., zabawy swobodne, spontaniczne, zabawy muzyczno- ruchowe.
Ćwiczenia poranne.
8.15-8.30
Przygotowanie do śniadania.
Rozwijanie umiejętności samoobsługowych, wdrażanie zasad higieny, kulturalnego zachowania i estetyki.
8.30–9.00 Śniadanie
Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku., zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy.
Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.
II realizacja podstawy programowej
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg planów miesięcznych, zgodnie z realizacją Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego., kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zajęć i zabaw, stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci.
10.10 -11.15
Zabawy dowolne według potrzeb dzieci., działania plastyczno – konstrukcyjne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące percepcję słuchową i wzrokową oraz grafomotorykę. Zajęcia umuzykalniające, sprawnościowe i dodatkowe.
Zabawy integrujące grupę.
11.15–11.30
Czynności higieniczne. Zwrócenie uwagi na konieczność mycia rąk przed i po posiłku.
11.30–12.00
Zupa Wdrażanie do kulturalnego zachowania się przy stole. Uświadamianie dzieciom wartości zdrowego odżywiania.
12.00-12.30
Relaksacja w formie zabaw i ćwiczeń przy muzyce – rozwijanie fantazji i wyobraźni dziecięcej oraz inwencji twórczej. „Chwila z książką”
12.30-13.15
Organizacja zajęć na świeżym powietrzu – gry, zabawy ruchowe, zajęcia przyrodnicze, wycieczki i spacery ,zabawy organizowane i swobodne, zajęcia dodatkowe wynikające z planu
13:15- 13:00 Czynności higieniczne
13.30- 14.00. Obiad – Wdrażanie do kulturalnego zachowania się przy stole
15.00 Podwieczorek
III zajęcia popołudniowe
Zabawy wspomagające, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. zajęcia dodatkowe wynikające z planu, praca indywidualna z dziecmi
Dowolna działalność dzieci, zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań.
Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka poprzez dostarczanie różnorodnych bodźców podnoszących jego kompetencje i umiejętności.
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, gry i zabawy zbiorowe w małych zespołach lub indywidualne.
Zabawy w ogrodzie.
* Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.